m4

Sitemap ... Kontakt ... Bogliste ... FAQ /info .... Tidsplan ... Klub

Årsrapport 2014

Årsrapport 2014

Regnskab 2014

Lrebogsserie

Nye lærebøger på grundskolen

Rapport2014

Et langvarigt projekt har nået sin afslutning i 2014. Akademiets serie af lærebøger til grundskolen er nu komplet. Dels med en fuldstændig nyredigeret udgave af Horoskopets Aspekter, dels med nyudgivelse af både Horoskopets Planeter og Horoskopets Huse.

Det er nu således, at vi anbefaler, at man læser Horoskopets 12 Tegn før, man begynder at studere ved Akademiet. Under alle omstændigheder er den grundbog på 1.studieår sammen med metodebogen Horoskopets Fem Porte og Horoskopets Planeter.

Andet studieår benytter metodebogen Horoskopets Mønstre sammen med Horoskopets Aspekter og Horoskopets Huse. Naturligvis er alle velkomne til at læse, hvad bøger de vil og i hvilken rækkefølge de vil. Men overnstende er nu Akademiets pensum på grundskolen.

Metodebøgerne har været udgivet i nogle år, så det er en stor glæde nu at have alle symboler udgivet i bogform. Det er Radio Lotus udsendelserne fra 1987-88, der nu findes i bogform, såvelsom som lydfiler på USB-stick, kaldet Horoskopets Symboler. Hele bogserien om både, tegn, planeter, aspekter og huse har fået samme fællestitel: Horoskopets Symboler I-IV

AstroFilosofifront
DanAstroHist2front

Download som pdf
(kan printes)

ASTROLOGISK MUSEUM stiftede i årets løb sit eget forlag, Museum Astrologicum, som har i 2014 udgivet to bøger af interesse for Akademiet. Det drejer sin om Dansk Astrologis Historie og om Astrologisk Filosofi. Begge bøger vil blive benyttet i Akademiets undervisning, men vil være tværgående og kan benyttes på alle studietrin.

Dansk Astrologis Historie fortæller for første gang hele beretningen om Renaissancen, 300-årsnatten og den moderne tid. Dels med biografier af vigtige astrologer, dels med udredning af de strømninger, der har skabt den moderne astrologi

Astrologisk Filosofi har som projekt at opdatere det astrologiske fagsprog til det 21. århundredes tænkning. Det gøres gennem at definere fagets videnskabelige grundlag som sprogfag, potentielt tilhørende humaniora.

Opdateret 24/05/2020 - Ret til ændringer forbeholdes

asaklogo6a1 Rapport2014